از سری مقالات دنیای تکنولوژی | تحریریه آسود | زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه  

تحریریه آسود

تحریریه آسود

از سری مقالات دنیای تکنولوژی | تاریخ انتشار: 13 اذر 1402
زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه

مهم ترین ویژگی های موبایل ها از نظر کاربران

یکی از دغدغه‌های صنعت موبایل، ترجیحات مشتری است. تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و فروشندگان برای آنکه به سود بیشتری برسند، باید خواسته‌های مشتری را درک کنند و خدماتی متناسب با نیاز آن‌ها ارائه دهند. در حالی که ترجیحات فردی ممکن است متفاوت باشند، چندین جنبه مشترک وجود دارد که مردم در سراسر جهان در مورد دستگاه‌های تلفن همراه به آن‌ها اهمیت می‌دهند.

مصرف کنندگان موبایل بیشتر از همه به کدام ویژگی موبایل دقت میکنند؟

توجه به این نکته مهم است که ترجیحات و اولویت‌های فردی ممکن است بر اساس عواملی مانند فرهنگ، سن، حرفه و نیازهای شخصی متفاوت باشد. بنابراین، در حالی که این عوامل به طور کلی منعکس‌کننده چیزی هستند که مردم درباره موبایل به آن اهمیت می‌دهند، در مناطق مختلف تفاوت‌هایی درباره ترجیحات کاربران وجود دارد.

در اینجا برخی از عواملی که مردم درباره موبایل به آن توجه می‌کنند، آورده شده:

عملکرد و سرعت

صرف نظر از موقعیت مکانی، مردم برای دستگاه‌های تلفن همراهی که عملکرد روان و سریع دارند، ارزش قائل هستند. آن‌ها گوشی هوشمندی می‌خواهند که عملکرد مولتی تسک قابل قبولی داشته باشد  و بتوانند با آن برنامه‌ها و بازی‌ها را بدون مشکل اجرا کنند و دسترسی سریع به اطلاعات و خدمات داشته باشند.

عمر باتری

عمر طولانی باتری یک نگرانی اساسی برای کاربران تلفن همراه در سراسر جهان است. مردم دستگاه‌هایی را می‌خواهند که در طول روز بدون شارژ مکرر دوام بیاورند.

کیفیت دوربین

دوربین به یک عامل مهم در انتخاب دستگاه تلفن همراه در سراسر جهان تبدیل شده است. مردم گوشی‌های هوشمندی را می‌خواهند که عکس‌ها و ویدیوهای باکیفیت ضبط کند. همچنین دارای ویژگی‌هایی مانند تثبیت‌کننده تصویر، عملکرد در نور کم و قابلیت‌های ویرایش پیشرفته داشته باشد.

کیفیت نمایشگر

کاربران به صفحه نمایشگر اهمیت می‌دهند زیرا بر تجربه بصری آن‌ها تاثیر می‌گذارد. مردم به صفحه نمایشی با رنگ‌های پر جنب و جوش، وضوح بالا و زوایای دید خوب تمایل دارند که به آن‌ها امکان می‌دهد از محتوای چندرسانه‌ای لذت ببرند.

ظرفیت ذخیره‌سازی

از آن جایی که گوشی‌های موبایل در همه جا همراه افراد هستند، کاربران به فضای ذخیره‌سازی کافی برای ذخیره فایل‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها و اپلیکیشن‌ها نیاز دارند تا تمام محتوای مورد نیاز خود را در موبایل خود، داشته باشند. به همین دلیل، کاربران دستگاه‌های تلفن همراه با حافظه داخلی کافی یا دارای قابلیت ارتقای حافظه را، برای پاسخگویی به نیازهای خود ترجیح می‌دهند.

رابط کاربر پسند

از آن جایی که کاربران مدت زیادی را در طول روز با موبایل خود کار می‌کنند، جذاب و آسان بودن رابط کاربری، برای آن‌ها مهم است. در واقع آنچه از رابط کاربری موبایلشان انتظار دارند، آسان بودن پیمایش، واضح بودن منوها و امکان شخصی‌سازی آن است.

به‌روزرسانی‌ها و پشتیبانی نرم‌افزار

به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری منظم و پشتیبانی مداوم از سوی سازنده، برای کاربران در سراسر جهان بسیار ارزشمند است. کاربران می‌خواهند به آخرین ویژگی‌ها، رفع اشکال‌ها و ارتقای امنیتی دسترسی داشته باشند تا اطمینان حاصل کنند که دستگاه‌هایشان به‌روز و ایمن می‌مانند.

اتصال به شبکه

قابلیت اتصال شبکه برای کاربران تلفن همراه در سراسر جهان بسیار مهم است. مردم دستگاه‌هایی می‌خواهند که بتوانند به طور یکپارچه به شبکه‌های سلولی متصل شوند، اتصالات اینترنتی سریع و پایدار داشته باشند و از آخرین فناوری‌های بی‌سیم مانند 4G یا 5G پشتیبانی کنند.

قیمت مقرون به صرفه

مقرون به صرفه بودن، یک معیار بسیار مهم برای بسیاری از کاربران تلفن همراه است. مردم موبایل‌هایی را می‌خواهند که تعادل خوبی بین قیمت و ویژگی‌هایش وجود داشته باشد تا بتوانند در کنار قیمت مناسب، از ویژگی‌های مناسب نیز استفاده کنند.

نام تجاری

مردم تمایل به خرید موبایل برندهای شناخته شده را دارند. آن‌ها به برندهایی که سابقه تولید دستگاه‌های قابل اعتماد و بادوام را دارند، اعتماد بیشتری می‌کنند.

وفاداری به برند

برخی افراد نسبت به برندهای خاص احساس وفاداری می‌کنند. گاهی این وفاداری به دلیل تجربیات مثبت است و گاه به دلیل تبلیغات و بازاریابی خلاقانه.

اکوسیستم برند

در دسترس بودن طیف متنوع محصول و یک اکوسیستم قوی می‌تواند بر ترجیح برند در میان کاربران، تاثیر به سزایی داشته باشد. کاربران معمولا برندی را انتخاب می‌کنند که طیف وسیعی از دستگاه‌ها، لوازم جانبی و خدمات تکمیلی را ارائه می‌دهد و یکپارچگی تجربه کاربری را ممکن می‌سازد.

نوآوری

برندهایی که به خاطر نوآوری و پیشبرد مرزهای تکنولوژی شناخته شده‌اند، ممکن است کاربرانی را که تمایل به ویژگی‌های پیشرفته دارند، جذب کنند. تمایل این کاربران معمولا به خرید کالا از برندهایی است که با نوآوری شناخته شده‌اند.

چه ویژگی هایی از موبایل را به کاربران ارائه کنیم تا آن ها را مشتاق به خرید کنیم؟

با توجه به گستردگی برندها و محصولات موجود در صنعت موبایل‌های هوشمند، دانستن ترجیحات مشتری به بیشینه کردن سود تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و فروشندگان کمک فراوانی می‌کند. ترجیحات کاربران با توجه به سن، فرهنگ، توان مالی و بسیاری فاکتورهای دیگر، متفاوت است اما با دانستن ترجیحات عمومی که در این مقاله آن‌ها را توضیح دادیم و انجام تحقیقات بازار، می‌توان موجودی و نوآوری را بهینه کرد.

Set your categories menu in Theme Settings -> Header -> Menu -> Mobile menu (categories)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه