Gauss Ai

از سری مقالات دنیای تکنولوژی | تحریریه آسود | زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه  

تحریریه آسود

تحریریه آسود

از سری مقالات دنیای تکنولوژی | تاریخ انتشار: 20 آبان 1402
زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه

ورود سامسونگ به بازار هوش مصنوعی با Gauss

سامسونگ بالاخره وارد بازار هوش مصنوعی شد. Gauss که از نام ریاضیدان معروف، کارل فردریش گاوس الهام گرفته، چندین فناوری هوش مصنوعی را روی دستگاه تلفن همراه تامین می‌کند. گمانه‌زنی‌ها بر آن است که از هوش مصنوعی گاوس، با معرفی سری جدید گوشی‌های سامسونگ رونمایی شود.

امکانات هوش مصنوعی Gauss

کمپانی سامسونگ در حال حاضر از Gauss برای تقویت بهره‌وری در داخل سازمان استفاده می‌کند، اما این شرکت قصد دارد در آینده نزدیک آن را در دسترس عموم قرار دهد. به گفته The Korea Times، سامسونگ احتمالا از هوش مصنوعی گاوس در دستگاه‌های Galaxy S24 که اوایل سال 2024 معرفی خواهند شد، استفاده خواهد کرد.

هوش مصنوعی Gauss، سه وظیفه را انجام می‌دهد:

  1. Samsung Gauss Language می‌تواند کارهایی مانند ترجمه و خلاصه کردن اسناد و همچنین، نوشتن ایمیل را انجام دهد.
  2. Samsung Gauss Code یک دستیار کدنویسی است که برای توسعه نرم‌افزار بهینه شده و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد به راحتی و سریع کدنویسی کنند.
  3. Samsung Gauss Image می‌تواند تصاویری بر اساس درخواست کاربر ایجاد کرده و ویرایش‌های جزئی را انجام دهد. همچنین می‌تواند تصاویر با وضوح پایین را ارتقا دهد.

برتری Gauss در مقابل ChatGPT

اجرای ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد روی دستگاه‌های موبایل می‌تواند به سامسونگ کمک کند تا در برابر ChatGPT که به اتصال ابری نیاز دارد، پیشی بگیرد. همچنین، کمپانی کوالکام اخیرا چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 را معرفی کرده است که از عملیات GAI روی دستگاه پشتیبانی می‌کند. با این اوصاف به نظر می‌رسد در گوشی‌های گلکسی S24 شاهد استفاده از این تراشه خواهیم بود.

در همین حال، سامسونگ می‌گوید در حال کار بر روی فعالیت‌های مختلفی است که استفاده ایمن از هوش مصنوعی را تضمین می‌کند. تیم هوش مصنوعی سامسونگ به دنبال “اصول اخلاق هوش مصنوعی” است که بر مسائل بالقوه حریم خصوصی و امنیتی از جمله جمع آوری داده‌ها و خروجی مدل GAI تمرکز دارد.

ویژگی های نسل چهارم (4G)

تفاوت اصلی بین 3G و 4G در نرخ داده است. فناوری‌های کلیدی که 4G را ممکن کرده‌اند، MIMO (خروجی چندگانه ورودی چندگانه) و OFDM (مولتی‌پلکسی تقسیم فرکانس متعامد) هستند. مهم‌ترین استانداردهای 4G WiMAX و LTE هستند. در حالی که 4G LTE یک پیشرفت بزرگ نسبت به سرعت 3G است، از نظر فنی 4G نیست.

آیا Gauss به سرنوشت Bixby دچار خواهد شد؟

Gauss نمونه دیگری از تلاش سامسونگ برای ایجاد یک مدل ماندگار است. پیش از این، موبایل‌های سامسونگ از دستیاری به نام Bixby استفاده می‌کردند که به موفقیت لازم دست پیدا نکرد. اکثر کاربران گوشی‌های سامسونگ، از دستیار شخصی گوگل استفاده می‌کنند. به علاوه، مرورگر سامسونگ نیز، با اقبال مناسبی روبرو نشد.

دلایلی مبنی بر موفقیت هوش مصنوعی گاوس روی موبایل‌های جدید سامسونگ وجود دارد. یکی از مهم‌ترین این دلایل، اجرای ویژگی‌های هوش مصنوعی بر روی دستگاه‌ها است که به سامسونگ در برابر ChatGPT برتری می‌دهد. از طرفی، چیپست جدید کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 از عملیات GAI روی دستگاه پشتیبانی می‌کند. سامسونگ می‌تواند یکی از اولین تولیدکنندگان گوشی در جهان باشد که هوش مصنوعی مولد را در دستگاه‌های خود معرفی می‌کند.

Set your categories menu in Theme Settings -> Header -> Menu -> Mobile menu (categories)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه